فلوسوئیچ پکیج

تعمیر گوشی نوکیا توسط تعمیرکاران حرفه‌ای در کمترین زمان با ارائه گارانتی خدمات

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

فلوسوئیچ پکیج

یکی از نیازهای ضروری و مهم انسان در طی تمامی فصول، نیاز به آب‎ گرم است. در گذشته این نیاز با آبگرمکن و موتورخانه تامین می‌شد. موتورخانه‌ها تجهیزات زیادی داشتند و برای راه‌اندازی به یک اتاق جدا یا انباری نیاز بود. همچین برای عیب‌یابی و تعمیر آن زمان‌ زیادی صرف می‌شد. آبگرمن‌ها نیز مصرف سوخت و سر و صدای زیادی داشتند. بخاطر تمامی مشکلاتی که ذکر شد، پکیج‌ها به بازار عرضه شدند. پکیج‌ها از قطعات زیادی تشکیل شده‌اند. فلوسوئیچ پکیج یکی از قطعات داخلی این دستگاه است. فلوسوئیچ پکیج باز شدن آب گرم را به برد اطلاع می‌دهد. در ادامه به بررسی نحوه کار و چگونگی تعویض این قطعه می‌پردازیم. درابتدا به صورت مختصر پکیج و انواع آن را شرح می‌دهیم.
مقالات جالب و کاربردی در مورد تعمیر پکیج بخوانید.
فلوسوئیچ پکیج

پکیج چیست

در زندگی امروزه بشر، پکیج‌ها یکی از ضروری‌ترین وسایل به شمار می‌روند. این دستگاه‌های پراهمیت جایگزین مناسبی برای آبگرمکن و همچنین بخاری هستند. پکیج‌های ظاهری زیبا دارند و معمولا در واحدهای آپارتمانی نصب می‌گردند. مصرف سوخت بهینه، هزینه تعمیر و عیب‌یابی پایین، سر و صدای کم، راندمان گرمایی مناسب و ...  برخی از ویژگی‌های پکیج است. در قسمت بعدی مقاله به بررسی فلوسوئیچ پکیج می‌پردازیم.
دسته‌بندی پکیج‌ها براساس معیارهای متفاوتی انجام می‌شود. مهم‌ترین و مرسوم‌ترین آنها، دسته‌بندی براساس مکان نصب است. بر این اساس، پکیج‌ها به دو دسته دیواری و زمینی تقسیم می‌شوند. پکیج دیواری معمولا در آشپزخانه و یا در یک کابینت نصب می‌شود. اما پکیج دیواری روی زمین قرار می‌گیرد و در زیرپله با پارگینک نصب می‌شود. این نوع از پکیج‌ها برای ساختمان‌های بالای 200 متر یا مکان‌هایی که بیش از یک حمام دارند مناسب است. در زمان نصب پکیج باید به موارد ایمنی دقت شود. یکی از مهم‌ترین موارد ایمنی، نصب درست و اصولی دودکش است. دودکش گازهای سمی ناشی از احتراق را به بیرون از ساختمان هدایت می‌کند. مسیر دودکش باید عاری از هر گونه گرفتگی باشد و مکش آن به قدری باشد که تمامی دوده و گازهای ناشی از احتراق را به بیورن از ساختمان هدایت کند. در ادامه مقاله به بررسی فلوسوئیچ پکیج می‌پردازیم.

فلوسوئیچ  چیست و چه کاری انجام می‌دهد

کلید جریان یا فلوسوئیچ پکیج در تمامی انواع پکیج، وجود دارد. هنگامی که شیر آب در هر جای ساختمان باز شود، فلوسوئیچ پکیج این عمل را تشخیص داده و به برد اصلی اطلاع می‌دهد. برد اصلی فرمان‌های لازم برای جاری شدن آب گرم به سمت خروجی را، به تمامی قطعاتی که نیاز است ارسال می‌کند. این قطعه در برابر آب سرد قرار دارد و در سمت دیگر با تعدادی سوکت به برد اصلی متصل می‌شود. در بخش بعدی نحوه عملکرد آن را شرح می‌دهیم.
یکی از اجزای فلوسوئیچ پکیج، شناور پلاستیکی است. در بخش بالایی فلوسوئیچ، یک آهنربا وجود دارد. در زمانیکه شیر آب گرم باز شود، این شناور به سمت بالا حرکت می‌کند. آهنربایی که در بخش بالایی وجود دارد، به کنتاکت‌های این قطعه وصل می‌شود. در نتیجه جریان الکتریکی به سمت برد جاری می‌شود. این عمل باعث روشن شدن برد شده و در نهایت آب گرم به سمت خروجی می‌رود.
یک مقاله در مورد پکیج در تابستان بخوانید.

نحوه تعویض فلوسوئیچ پکیج با یک قطعه نو

برای انجام این کار باید یک قطعه جدید فلوسوئیچ پکیج خریداری نمایید. فلوسوئیچ‌هایی که در بازار وجود دارند معمولا از جنس پلاستیکی یا برنجی هستند. برای تعویض قطعه‌ای که معیوب شده است باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
  • برای اینکه ایمنی کامل داشته باشید و خطری شما را تهدید نکند، باید جریان آب، برق و گاز را قطع نمایید.
  • قاب دور دستگاه را باز نمایید.
  • شیرپرکن را جدا کند.
  • پنل کنترلی را با کشیدن به سمت پایین، باز نمایید.
  • فلوسوئیچ پکیج با تعدادی سیم به برد اصلی وصل شده است. آنها را جدا نمایید.
  • مغزی که در لوله وجود دارد با یک آچار باز کنید.
  • فلوسوئیچ پکیج بوسیله پین به بدنه وصل است. پین را به سمت خود بکشید تا باز شود.
  • در این مرحله فلوسوئیچ پکیج جدید را جایگزین کرده و سیم‌های متصل به قطعه را به برد وصل نمایید.
  • مغزی را بوسیله آچار سفت کنید.
  • قاب دور پکیج را در جای قبلی قرار دهید و جریان آب، برق و گاز را وصل نمایید.
سخن پایانی
فلوسوئیچ پکیج یک از قطعاتی مهم است که در باز شدن شیر آب گرم را به برد اطلاع می‌دهد. هنگامی که برد پکیج مطلع شد که آب گرم باز شده، به سایر قطعات، دستورات لازم را ارائه می‌دهد. هنگامیکه فلوسوئیچ پکیج معیوب شده و باید تعویض شود، پس از خریداری قطعه جدید باید آن را جایگزین قطعه قدیمی نمایید. دقت کنید که ابتدا جریان آب، برق و گاز را قطع کرده باشید و سپس مراحلی که در بالا ذکر شد به ترتیب انجام دهید.
مقالات بیشتر د رمورد تعمییرات تخصصی پکیج بخوانید. 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.