تعمیر مانیتور گوشی

تعمیر گوشی نوکیا توسط تعمیرکاران حرفه‌ای در کمترین زمان با ارائه گارانتی خدمات

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

تعمیر مانیتور گوشی

نحوه تعمیر صفحه نمایش ال سی دی گوشی سامسونگ: شاید یکی از دلایل اصلی خرابی گوشی های هوشمند مشکل صفحه نمایش یا ال سی دی گوشی باشد که افراد را مجبور به مراجعه به تعمیرکار گوشی می کند. متأسفانه تعمیرات ال سی دی به دلیل شکستگی یکی از رایج ترین تعمیراتی است که روی گوشی های هوشمند انجام می شود.

تعمیر مانیتور گوشی

آموزش تعمیر مانیتور گوشی

ممکن است گوشی شما به دلیل افتادن از دست یا بی احتیاطی بشکند و نیاز به تعمیر داشته باشد. تعمیر صفحه نمایش گوشی معمولا به دلایل مختلفی مانند روشن نشدن ال سی دی، خرابی تاچ، شکستن شیشه ال سی دی و ... انجام می شود که در این مقاله می خواهیم به طور اختصاصی در مورد تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ و مسائل مربوط به آن صحبت کنیم. اگر به شغل تعمیرات موبایل علاقه دارید می توانید در دوره آموزشی تعمیرات موبایل مجتمع فنی پایتخت شرکت کنید و این رشته را از صفر تا 100 فرا بگیرید.

چرا صفحه نمایش گوشی هوشمند از کار می افتد؟
صفحه نمایش یا به اصطلاح ال سی دی گوشی به دلایل زیادی ممکن است آسیب ببیند. اگر صفحه نمایش در اثر ضربه یا افتادن شکسته شود، ممکن است لمس گوشی دیگر کار نکند. به عبارت دیگر صفحه نمایش چیزی را نشان نمی دهد یا اگر نشان می دهد ممکن است حساسیت خود را از دست داده باشد و گوشی در هنگام لمس نمایشگر واکنشی نشان ندهد. در این شرایط باید کل مجموعه تاچ و ال سی دی گوشی خود را تعویض کنید که یکی از تعمیرات گران قیمت گوشی موبایل محسوب می شود.

اما در موردی دیگر ضربه به گوشی ممکن است تنها باعث ترک خوردن شیشه ال سی دی گوشی سامسونگ شود و به ال سی دی و تاچ خود دستگاه آسیبی وارد نشود. در این صورت جای نگرانی نیست و صفحه نمایش گوشی با وجود ترک و کرک مشکلی برای نمایش برنامه ها ندارد و حتی می توانید به راحتی با آن کار کنید. در چنین مواقعی با تعویض گلس روی ال سی دی گوشی به راحتی قابل تعمیر است و در نتیجه نیازی به تعویض کل مجموعه تاچ و ال سی دی نیست. البته هزینه تعویض ال سی دی در مقایسه با تعویض کل مجموعه صفحه نمایش ناچیز خواهد بود.

قسمت های مختلف صفحه نمایش گوشی سامسونگ
قبل از ورود به قسمت تخصصی تعمیرات ال سی دی گوشی، بهتر است ابتدا با قطعات مورد استفاده در تاچ ال سی دی آشنا شده و با آن ها آشنا شوید. تاچ ال سی دی گوشی فقط یک لایه به نام تاچ یا شیشه نیست. ال سی دی، تاچ و گلس کاملا مجزا و متفاوت از یکدیگر هستند.

بخش‌های مختلف صفحه نمایش
محافظ شیشه یا ال سی دی: روی صفحه نمایشگر گوشی سامسونگ ال سی دی یا ورق ال سی دی شیشه ای می گذارند تا افراد به جای لمس مستقیم گوشی دست خود را روی این لایه بگذارند. جنس این لایه بیرونی شیشه است. اما ممکن است برخی فکر کنند که شیشه همان ورق پلاستیکی است که برخی افراد برای جلوگیری از خط و خش روی ال سی دی گوشی نصب می کنند، اما اینطور نیست، گلس ال سی دی گوشی، شیشه ای است که توسط سازنده گوشی ساخته شده و توسط دستگاه ها به طور خاص روی لمس فشار داده می شود. ال سی دی.
دیجیتایزر یا گوشی لمسی: دقیقا زیر لایه تاچ گلس گوشی یا صفحه لمسی نصب می شود. صفحه نمایش لمسی گوشی سامسونگ یک لایه شفاف است که به فشار و لمس دست کاربر حساس است. این لایه قابلیت تشخیص دقیق محل لمس دست و انتقال آن به پردازنده را دارد تا دستورات کاربر انجام شود. مطمئنا بدون لمس، سایر لایه های صفحه گوشی با لمس دست قادر به اجرای دستورات نخواهند بود. در این لایه یک کابل ارتباطی بر روی یک سوکت روی مادربرد نصب شده است.
LCD: این لایه که به آن نور پس زمینه گوشی نیز می گویند، در زیر لایه لمسی یا دیجیتایزر قرار می گیرد. به طور کلی صفحه نمایش به دو بخش کلی صفحه نمایش کریستال مایع و نور پس زمینه تقسیم می شود. وظیفه این لایه شیشه ای نمایش محتوا بر روی صفحه نمایش گوشی است. معمولا نمی توان قسمت لمسی گوشی و ال سی دی را از یکدیگر جدا کرد. زمانی که ال سی دی گوشی آسیب دیده و تقریبا از کار افتاده است، صفحه نمایش گوشی سیاه می شود و تصویری را نشان نمی دهد. ال سی دی گوشی دارای کابل ارتباطی مخصوص نیز می باشد.
نور پس زمینه: ال سی دی قابلیت تولید نور را ندارد و یک لایه به عنوان مجموعه چراغ های LCD برای گوشی در نظر گرفته شده است. این لایه در صورت غیر فعال بودن صفحه نمایش گوشی بدون واسطه مستقیماً زیر ال سی دی گوشی قرار می گیرد. و خاموش است به احتمال زیاد لایه نور پس زمینه گوشی آسیب دیده است.
قاب LCD: تمامی این قطعات و اجزای تشکیل دهنده صفحه نمایش گوشی توسط قاب LCD گوشی به صورت یکپارچه در کنار هم نگه داشته می شوند. در واقع قاب مانند قابی عمل می کند که این اجزا را در خود نگه می دارد. لایه شیشه، لمسی، ال سی دی و نور پس زمینه گوشی روی لایه قاب فشرده شده است. چند لایه ذکر شده به صورت مجموعه ای از یونیت های فشرده با ضخامت کم در گوشی نصب می شود و به کمک کابل ارتباط بین آنها و مادربرد گوشی برقرار می شود.

مشکل از کدام قسمت از صفحه نمایش گوشی سامسونگ است؟
به طور کلی به دلایل مختلف ممکن است ال سی دی گوشی سامسونگ نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. دلایلی مانند مشکلات در برد این قطعه، شکستن ال سی دی، نفوذ مایعات به ال سی دی، کاهش سرعت گوشی، داغ شدن بیش از حد ال سی دی، خرابی لمس، کم شدن یا کمرنگ شدن نور صفحه نمایش گوشی سامسونگ می تواند افراد را وادار کند. برای تعمیر یا تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ به تعمیرکار گوشی مراجعه کنید.

تعمیرات لازم ال سی دی گوشی سامسونگ
یکی از مهم ترین و حساس ترین قطعات گوش سامسونگ، ال سی دی گوشی است. در صورت خرابی در اکثر موارد متاسفانه امکان تعمیر این قطعه وجود ندارد. این قطعه فقط در یک مورد قابل تعمیر است. در صورتی که ضربه به گوشی باعث شکستگی فقط گلس ال سی دی شد و ال سی دی گوشی سامسونگ آسیبی ندید. در این صورت ممکن است ال سی دی تصویر داشته باشد و صفحه لمسی گوشی به خوبی کار کند. در این صورت راه حل تعویض شیشه است که توسط تکنسین ماهر تعویض شیشه با کمک دستگاه انجام می شود. با تعویض شیشه، عملکرد LCD به حالت اولیه خود باز می گردد.
در نمایندگی های گوشی سامسونگ تعمیر و تعویض ال سی دی با استفاده از دستگاه لمینت انجام می شود. اجزای این دستگاه عبارتند از: سیستم کنترل ال سی دی، پنل لمینت، اگزوز دستی، فن رادیاتور، درب اتوکلاو، فیلتر آب، کانکتور برق، توقف اضطراری، کمپرسور، برق و پرس حذف حباب هوا. این دستگاه جایگزین گلس ال سی دی با بهترین کیفیت می باشد.
با توجه به هزینه بالای تعویض ال سی دی سامسونگ و همچنین عدم امکان تعمیر آن در اکثر مواقع، بهترین کار این است که با استفاده از گلس با کیفیت برای ال سی دی گوشی سامسونگ تا حد امکان از گوشی محافظت کنید، این امر تا حد زیادی از آسیب دیدن ال سی دی گوشی سامسونگ جلوگیری می کند. تلفن. قطعه مانع می شود.
در صورت آسیب جدی به ال سی دی گوشی سامسونگ به دلیل ظرافت این قطعه امکان تعمیر آن وجود نخواهد داشت و استفاده مجدد از گوشی مستلزم تعویض ال سی دی گوشی می باشد. برای ارتقای کیفیت گوشی و جلوگیری از بروز مشکلات دیگر در گوشی سامسونگ، توجه به این نکته ضروری است که ال سی دی استفاده شده در گوشی در صورت تعویض، باید اصل باشد. اگر از قطعات غیر اورجینال که معمولاً کیفیت پایینی دارند استفاده کنید، گوشی سامسونگ شما آسیب جدی می بیند.

تعمیرات ال سی دی گوشی سامسونگ
اگر صفحه نمایش گوشی سامسونگ شما آسیب جدی دیده است، تعویض آن تنها گزینه تعمیر دستگاه است. تعمیر صفحه نمایش LCD دستگاه به دلیل طراحی داخلی پیچیده، کار پیچیده ای خواهد بود.

فرآیند تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ
قبل از اینکه آستین های خود را بالا بزنید و سعی کنید ال سی دی گوشی سامسونگ خود را تعویض کنید، یک قدم امنیتی بزرگ بردارید. برای ایمنی باید یک بند مچ ثابت و یک تشک محافظ ساکن داشته باشید. این اطمینان حاصل می کند که قطعات الکترونیکی به طور تصادفی هنگام جداسازی و مونتاژ گوشی سوخته اند. قطع کردن باتری همیشه تخلیه ساکن را تضمین نمی کند.
اولین قدم این است که دستگاه را باز کنید تا بتوانید میزان آسیب را ارزیابی کنید و تعیین کنید چه قسمت هایی از صفحه نمایش را باید سفارش دهید و تعویض کنید. شماره مدل صفحه LCD را پیدا کنید. شما از این شماره در جستجوی اینترنت برای یافتن صفحه مناسب استفاده می کنید.
شماره قطعه یا مدل معمولاً روی برچسبی که به کابل حسگر متصل به صفحه نمایش بسته شده است چاپ می شود. پس از جداسازی صفحه نمایش از بقیه دستگاه، می توانید به این کابل دسترسی داشته باشید. کابل را با دقت از پشت صفحه در امتداد لبه جدا کنید.
مرحله اول: ابتدا با استفاده از ابزار iSesamo پشت گوشی را باز کنید، این ابزار را به آرامی بین شیشه و فریم قرار دهید تا درز کوچکی ایجاد شود، سپس با کمی فشار پشت دستگاه را جدا کرده و باتری اصلی را خارج کنید.
مرحله 2: هر کابل ثابتی را که اکنون در معرض دید قرار گرفته اند، شل کنید، مانند کابل دوربین، کابل ها را بردارید. این کابل ها پس از آزاد شدن بست به راحتی از هر سوکت جدا می شوند. کابل های روبانی اغلب با چسب روی قاب و اجزا در جای خود ثابت می شوند، بنابراین به آرامی آنها را بکشید تا آزاد شوند.
مرحله 3: پیچ های فیلیپس یا تورکس را که درب پشتی مادربرد را روی شاسی حاوی ال سی دی نگه می دارد بردارید و پیچ ها را در یک کاسه قرار دهید. سپس به آرامی و با احتیاط این دو را بکشید تا قاب پشتی از شاسی جدا شود.
مرحله 4: با جدا کردن قطعات، سایر مجموعه‌های کابل را که در معرض قرار گرفته‌اند، بردارید. در این مرحله حساس، توجه داشته باشید که علائمی برای اتصال مجدد کابل ها یا حفظ موقعیت آنها دارید. یا می توانید آنها را به ترتیب بیرون آورده و روی سطح کار قرار دهید. یا با دوربین یا گوشی هوشمند از آن عکس بگیرید.
مرحله 5: شاسی حاوی ال سی دی را از قاب جلو یا مجموعه و شیشه با برداشتن پیچ دوم جدا کنید. مجموعه دوم پیچ ها را در ظرف دوم نگهداری کنید. هر قسمت دیگر مانند دوربین را بردارید.
مرحله 6: ال سی دی را لمس نکنید. با استفاده از گرمای دستگاه مخصوص روی اتصالات چسب، شیشه های آسیب دیده موجود را از قاب جلویی جدا کنید. در این قسمت از کار حتما از دستکش استفاده کنید زیرا در این مرحله شیشه های بیشتری می شکند.
توجه: هنگام شل کردن چسب با حرارت صبور باشید و هنگام جدا کردن آن مراقب باشید که لبه یا قاب شیشه نشکند. شما به یک لبه سالم و دست نخورده نیاز دارید.
مرحله تعویض صفحه نمایش
مرحله اول: نوارهای دو طرفه را به قسمت هایی از قاب که چسبندگی خود را از دست داده اند وصل کنید. در صورت امکان از چسب استفاده کنید. اجازه ندهید نوار روی قسمت قابل مشاهده لیوان همپوشانی داشته باشد.
مرحله 2: سعی کنید حباب در کار نباشد. هرگز به داخل شیشه دست نزنید. زیرا بعد از مونتاژ اثر انگشت مشخص می شود و نمی توانید از شر اثر انگشت خلاص شوید.
مرحله 3: کابل دیجیتایزر را وصل کرده و شیشه دیجیتایزر جدید را با فشار محکم در جای خود قرار دهید. سپس گرد و غبار ال سی دی و شیشه گوشی را با هوای دمیده پاک کنید.
مرحله 4: هر قسمت را مانند دوربین دوباره وصل کنید. سپس به ترتیب شاسی، قاب و ... را دوباره سرهم کنید.
نکته پایانی
ممکن است مجبور شوید چندین بار دوباره سرهم کنید و باز کنید. دو مجموعه پیچ در گوشی دارای سوراخ های یکسانی هستند، بنابراین قرار دادن پیچ ها در سوراخ های اشتباه اتفاق می افتد.
هنگام اتصال کابل ها، اتصالات را محکم کنید.
به طور کلی، چسباندن محکم نشان دهنده یک مونتاژ خوب است. همیشه نوارهای فلزی موجود را بررسی کنید. پیچ ها را بشمار اگر چیزی باقی مانده است، دوباره شروع کنید.
تعویض ال سی دی گوشی و پنل های دیجیتالیزر آسیب دیده چندان دشوار نیست، اما این فرآیند نیازمند توجه دقیق به جزئیات است. پیروی از راهنماها و آموزش های صحیح می تواند مهارت های لازم برای انجام این کار را به شما بدهد.

برای کسب اطلاعات در مورد تعمیرات تخصصی مانیتور کلیک کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.